Wat betekent "gered worden"?

Wij christenen moeten altijd maar bewijzen dat God bestaat en dat God een levende God is die wonderen verricht. Nu respecteer ik niet-gelovigen en zal ze ook niets opdringen of manipuleren, maar als je nu alleen maar naar de media en de ellende in de wereld kijkt wat heeft het ons gebracht? En ook is er kritiek op de christenen deze dagen, want wat hebben die nu allemaal gedaan om de honger en ellende in de wereld te verbeteren. Wil daarmee zeggen dat het verschil tussen christenen en niet-christenen niet is dat de één netter leeft dan de ander, maar of je gered bent.  Beslissend is de vraag: Ken ik Gods wil en leef ik volgens die wil? Het is belangrijk om te weten dat ons gedrag geen verdienste is voor God. Het gered worden door Jezus is dus een diep en ingrijpend gebeuren. De volgende drie punten zijn belangrijk:

1. Verzoening door het bloed van Jezus

Door het sterven van Jezus aan het kruis is er door zijn bloed vergeving, verlossing, genezing en bevrijding mogelijk van alles wat er in het verleden is gebeurd.

2. Wedergeboren door de Heilige Geest

Doordat Jezus uit de dood is opgestaan, is er een nieuw, wedergeboren, leven in Hem mogelijk. Dit is mogelijk door de kracht van de Heilige Geest.

3. Een nieuw doel in het leven

Jezus is ook onze Heer. Hij heeft een nieuw doel voor ons leven. In gehoorzaamheid gaan we Hem volgen, zodat wij Zijn discipelen worden.

In de Bijbel staat geschreven: "Zij zal een zoon baren en gij zult Hem de naam Jezus geven. Want Hij is het, die Zijn volk zal redden van hun zonden" (Matt. 1:21)

 

Bron: St. Kerygma Nederland

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.